محل تبلیغات شما

✝️ شام آخر یا پنجشنبه مقدس چیست؟”

 

پنجشنبه مقدس بزرگداشت شام آخر خداوند ما عیسی مسیح میباشد. روزی ست که او قبل از دستگیری و مصلوب شدنش، آیین مقدس عشای ربانی را بنیان نهاد. همینطور بزرگداشت شروع کهانت مقدس مسیح میباشد.

 

در این روز  مقدس، مسیح مراسم عید پسح را برگزار کرد. او با حضور و نقش خودش در مراسم عید پسح،  این شام را به کاملیت تحقق بخشید، بعنوان آخرین قربانی که باعث نجات تمامی مسیحیان شد.

 

شام آخر، آخرین شامی بود که عیسی آنرا با شاگردان خود در اورشلیم  تقسیم کرد. در طول مدت شام، عیسی پیشگویی کرد که به او خیانت خواهد شد.

 

مهم ترین و مرکزی ترین آیینی را که در پنجشنبه  مقدس انجام میدهیم، مراسم عشای ربانی است  که با جشن و تکریم و عبادت همراه ست زیرا که عشای ربانی در این روز بنیان نهاده شد.

 

همچنین در این روز مسیح، کهانت شاگردان خود را بنا کرد، بعنوان کهانت تمامی ایمانداران. مسیح بعنوان اولین کاهن، در این شب، پای شاگردان خود را شست تا خادم بودن را به آنها بیاموزد.

 

همین کار باعث شد که در بسیاری از کلیساها، کشیش بعنوان خادم، پای اعضای کلیسا را می شوید. یا پای کسانی را میخواهند سال آینده وارد خدمت کلیسایی و کشیشی شوند، را میشوید.

 

در زمان مراسم شام عید پسح، عیسی نان را برگرفت و پس از شکرگزاری، پاره کردو آن را به شاگردان داد و گفت: ” بگیرید، بخورید، این است بدن من.”

 

سپس جام را برگرفت و پس از شکرگزاری آن را به شاگردان داد و گفت: ” همه شما از این بنوشید. این است خون من برای عهد(جدید) که به خاطر بسیاری به جهت آمرزش گناهان ریخته میشود.

 

بعد از مراسم عید پسح در پنجشنبه ی مقدس، شاگردان به همراه عیسی به کوه زیتون رفتند همانجایی که مسیح توسط یهودای اسخریوطی مورد خیانت قرار گرفت.

 

 

دعا در نام مسیح✝️

شاگرد عیسی مسیح(شمعون قانوی)

شام آخر یا پنجشنبه آخر چیست؟

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کلینیک تخصصی الکترونیک و برق خودرو